Plan Nederland wint Transparant Prijs 2015

bron: www.pwc.nl

Plan Nederland is uitgeroepen tot het goede doel dat zijn publiek het beste informeert over maatschappelijke resultaten in het afgelopen jaar. De Transparant Prijs werd in de Haagse Nieuwe Kerk uitgereikt door juryvoorzitter Herman Wijffels.

De Transparant Prijs is een initiatief van PwC, ondersteund door De Nationale Postcode Loterij. De loterij is opgericht om goede doelen te steunen die werken aan een betere wereld. Plan Nederland eindigde dit jaar voor Red een Kind en Stichting Opkikker en ontvangt 50.000 euro.

Mama Alice, een stichting die zich inzet voor Peruaanse straatkinderen, kreeg de prijs (15.000 euro) in de categorie kleine fondsenwervende instellingen. In de categorie social enterprises ging de prijs (10.000 euro) naar FairMail, een sociale onderneming die fair trade wens- en ansichtkaarten produceert. De prijs (25.000 euro) voor meest impactvolle boegbeeldproject ging naar Terre des Hommes voor ‘Sweetie’, een programma dat met behulp van een fictief personage plegers van webcamseks met kinderen ontmaskert.

Tip: via deze link pwc-transparantprijs-2015 (pdf) lees je het magazine De Transparant Prijs 2015, met het interview met juryvoorzitter Herman Wijffels en artikelen over maatschappelijk resultaat, impactverantwoording en verslaggeving bij social enterprises.