Algemene Voorwaarden

Voor en van wie zijn deze Algemene voorwaarden?

Deze voorwaarden zijn van Charity Wallet V.O.F. en van de Stichting Donatiegelden Charity Wallet. Beiden te vinden bij de Kamer van Koophandel  (onder de nummers 63998068 en 66516765).Wil je doneren of een deursticker kopen via Charity Wallet? Dan zijn ze vanaf 22 maart 2017 van toepassing.

We doen ons best ze onder je aandacht te brengen. Ze zijn belangrijk dus lees ze goed door!

Ook zonder de Algemene Voorwaarden komen we er wel uit met elkaar denken wij trouwens.

1.     Definities

  1. Charity Wallet V.O.F.: het bedrijf dat de website Charity Wallet beheert en ontwikkelt.
  2. Stichting Donatiegelden Charity Wallet: de stichting die is opgericht puur en alleen om het donatiegeld te beheren en uit te keren aan de goede doelen. Daarmee geven we je de zekerheid dat je donatie op de juiste plek terecht komt.
  3. Goed Doel: één van de fantastische organisaties die met jouw donatie de wereld een stukje mooier maken.

2.     Algemeen

  1. Charity Wallet zet Goede Doelen op de website www.charitywallet.nl zodat jij ze kunt vinden en geïnspireerd wordt om te doneren.
  2. Het gebruik van Charity Wallet is gratis. Kosten voor bijvoorbeeld internet betaal je natuurlijk zelf. Maar dat wist je vast al.

3.     Duur van de overeenkomst

  1. Je aanmelding bij Charity Wallet is pas voltooid als wij je dat laten weten.
  2. Je aanmelding is voor onbepaalde tijd maar kan door jou of door ons worden beëindigd met een opzegtermijn van één maand. Let op: We storten geen Wallet Saldo terug, maar daarover later meer.

4.     Rechten en plichten van Charity Wallet

  1. Nadat je je hebt aangemeld richten wij op de site een account voor je in. We doen ons best om geen (type)fouten te maken. Laat het ons weten als dat wel gebeurd.
  2. Het kan voorkomen dat de site tijdelijk niet te gebruiken is omdat we een probleem op moeten lossen, onderhoud moeten plegen of iets willen verbeteren. We doen ons best om de site zo snel mogelijk weer werkend te hebben!

 

5.     Rechten en plichten van de gebruiker

  1. Maak je account namens een bedrijf of rechtspersoon? Doe dat dan alleen als je er ook bevoegd voor bent. Dat scheelt veel gedoe.
  2. Je mag alleen jezelf aanmelden bij Charity Wallet, niet iemand anders. Scheelt ook gedoe.
  3. Hou je gebruikersnaam en wachtwoord geheim. Doen wij ook. Heb je het idee dat je gegevens bij iemand anders bekend zijn? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

6.     Donaties

  1. Iedere die je overmaakt om te doneren komt binnen op de Triodos bankrekening van de Stichting Donatiegelden Charity Wallet.
  2. Je kunt donaties betalen via je Wallet, PayPal, Ideal en automatische incasso. De automatische incasso start met een Ideal betaling.
  3. Je kunt een donatie alleen afrekenen met je Wallet als daar ook saldo in zit. Logisch.
  4. Charity Wallet keert je donatie binnen drie maanden uit aan de Goede Doelen die je hebt gekozen.
  5. Door in te loggen in je account kun je je donatiegeschiedenis bekijken.

7.     Deursticker

  1. Je kunt via Charity Wallet een superhandige deursticker kopen.
  2. Het geld voor de deursticker komt binnen op de rekening van de Stichting Donatiegelden Charity Wallet. De Stichting keert dit bedrag uit aan Charity Wallet V.O.F. Het is immers geen donatie aan één van de Goede Doelen. Je steunt het initiatief Charity Wallet enorm met het kopen van de sticker!

8.     Transactiekosten

  1. De enige kosten die wij in je in rekening brengen zijn de transactie kosten die onze payment providers Mollie, PayPal en de Triodosbank ons in rekening brengen. Verder niets!
  2. Als je een donatie, het aanvullen van je Wallet Saldo of een deursticker afrekent tellen we de werkelijke transactiekosten op bij het donatiebedrag. Je ziet het donatiebedrag en de transactiekosten (inclusief eventueel verschuldigde btw) apart vermeld op je factuur. Super transparant!

9.     Saldo en aanvullen

  1. Je kunt het saldo van je Wallet aanvullen op de manieren die we je op de site aanbieden. Kan niet missen.
  2. Je het automatisch aanvullen van je saldo op ieder gewenst moment stopzetten. We vragen je niet waarom en je hebt geen opzegtermijn.
  3. Als een incasso wordt gestorneerd of een betaling op een andere manier niet lukt dan keren we eventuele donaties die met die betaling zijn gedaan natuurlijk niet uit aan het goede doel.
  4. Als je je account of je Wallet wil stoppen of verwijderen dan kan dat, maar we keren eventueel Wallet Saldo niet uit. We zijn namelijk geen bank.
  5. Belangrijk om nog een keer te noemen: We keren het saldo van je Wallet niet meer aan je uit als het eenmaal binnen is. We zijn geen bank. Doneren maar dus!

10.   Privacy

  1. Wij doen ons uiterste best om je (persoons)gegevens goed te beschermen.
  2. Wij gebruiken je (persoons)gegevens alleen voor zaken die je ook verwacht en die we je vertellen.

11.    Aansprakelijkheid

  1. Charity Wallet kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor meer dan het saldo van je Wallet. Ook niet voor meningsverschillen met de belastingdienst over de aftrekbaarheid van giften dus.

12.    Niet-nakoming en verwijderen account

  1. Als je meerdere keren je verplichtingen, zoals tijdig betalen, niet nakomt mogen wij je account verwijderen. We laten je dat natuurlijk van te voren weten zodat je je Wallet saldo nog kunt gebruiken om te doneren. Als er nog Saldo in je Wallet zit als we je account verwijderen zorgen wij ervoor dat dit bij een Goed Doel terecht komt. Zal niet vaak gebeuren denken wij.
  2. Als we meer dan twee jaar niet meer van je gehoord hebben dan verwijderen we je account. Natuurlijk proberen we eerst contact met je op te nemen. Als er nog Saldo in je Wallet zit zorgen wij ervoor dat dit bij een Goed Doel terecht komt.

13.   Iets niet duidelijk?

  1. Je kunt ons bereiken via info@charitywallet.com. We doen ons best je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Kan even duren want we hebben geen batterij aan callcenter medewerkers klaar zitten. Dat is te duur.

 

Groet,

 

Team Charity Wallet